Energiefiteten.nl De website over energie fit eten!

Triceps trainen thuis

De 5 meest effectieve triceps oefeningen!

Gemiddelde leestijd: 15 minuten
mm

Triceps trainen thuis! We willen allemaal mooie gespierde armen. Er is een grote kans dat je armen jouw eerste doelwit waren toen je de sportschool binnen stapte. En wie wil dat nou niet, armen als staalkabels? Het is de hoogste tijd om je triceps wat aandacht te geven. Als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan is dat zeker geen excuus meer want je triceps trainen thuis is ontzettend makkelijk om uit te voeren en prima te doen. Je kunt dus zelfs tijd besparen door je training gewoon thuis uit te voeren. Wil je je triceps thuis trainen? Lees dan snel verder!

Droog trainen mannen.
Droog trainen protocol mannen! Klik hier!
Droog trainen vrouwen
Droog trainen protocol vrouwen! Klik Hier!

Inhoudsopgave

Triceps trainen thuis

We willen allemaal mooie gespierde armen. Er is een grote kans dat je armen jouw eerste doelwit waren toen je de sportschool binnen stapte. En wie wil dat nou niet, armen als staalkabels? Het is de hoogste tijd om je triceps wat aandacht te geven. Als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan is dat zeker geen excuus meer want je triceps trainen thuis is ontzettend makkelijk om uit te voeren en prima te doen. Je kunt dus zelfs tijd besparen door je training gewoon thuis uit te voeren. Wil je je triceps thuis trainen? Lees dan snel verder!

De triceps worden ook wel de musculus triceps brachii genoemd. Dat zijn de spieren aan de achterkant van de bovenarm. Wat doet deze bovenarm spier? De volledige naam van triceps is de musculus triceps brachii, vrij vertaald de driekoppige armspier. De triceps bestaan namelijk uit drie verschillende koppen en een bundel spiervezels. De triceps of de driekoppige armspier zorgt ervoor dat je je arm kunt strekken. Deze spier zorgt er ook voor dat je je schouderblad kunt bewegen. Wist je dat de dikte van je arm ongeveer voor 60% wordt bepaald door je triceps? Dus als je gespierde armen wil krijgen moet je extra aandacht geven aan de achterkant van je arm.

De ergernissen van de triceps?

Voor veel vrouwen en mannen is de triceps een punt van irritatie. Als bijvoorbeeld iemand aan het zwaaien is dan zie je dat de achterkant van de arm alle kanten op het zwabberen is. Veel mensen kennen dit probleem en zullen dit probleem ook altijd houden als ze de arm niet helemaal aanspannen. Maar kun je er wat aan doen? Zeker wel. Je kunt bijvoorbeeld eerst gaan zwaaien en dan zelf beoordelen of er nog wat te trainen valt. Veel mensen hebben te kampen met overgewicht. Door je tricep trainen kun je dit soort zwabberende lichaamsdelen zeker helpen. Maar met de juiste voeding of dieet zul je zien dat die zwabberende delen twee keer zo hard zullen verdwijnen. En als je je training en je voedingsgewoonten drastisch verandert kun je straks weer naar iedereen zwaaien zonder dat alles mee beweegt.

Wat zijn de beste triceps oefeningen voor thuis?

Er zijn veel overeenkomsten tussen het trainen van je biceps en je triceps. Zowel bij de biceps als de triceps is het belangrijk om ervoor te zorgen dat er compound oefeningen in je training worden verwerkt. Deze oefeningen zijn het beste omdat je dan verschillende spiergroepen aanspreekt en je ook vaak zwaarder mee kunt trainen. Voor nog betere resultaten wordt bij het trainen van je triceps aangeraden om ook enkele isolatie oefeningen aan je trainingen toe te voegen.

Wat heb je nodig voor het trainen van je triceps?

Wat heb je nodig als je triceps gaat trainen? Dat zijn een paar gewichten, doorzettingsvermogen en discipline om te zorgen dat je ook echt aan de bak gaat. Trainen is helemaal niet leuk als je geen doel heb en geen motivatie. Verder kan iedereen thuis een plekje creëren waar je je prettig voelt om lekker aan de bak te gaan. Triceps kun je thuis trainen met behulp van kleine gewichtjes. Je kunt daar dumbells voor aanschaffen maar ook flessen water of zelfs een baksteen.

Verder kun je een stoel, bank of tafel gebruiken en een matje of een zacht kleed kan fijn zijn. Ook kun je sport elastieken gebruiken, ook wel weerstandsbanden genoemd. Dumbells zijn er in allerlei soorten en maten en die zijn handig bij de training van triceps. Je kunt ook een barbell gebruiken maar je zult wel denken wat is dat? Een barbell is een stang waarin je gewichten kunnen hangen. Als je er voor kiest om met een barbell te gaan trainen is dat wel zwaarder dus ik raad eerst aan om met lichtere gewichten aan de gang te gaan. Tenslotte, een flesje water om te drinken en lekker zittende kleding waar je lekker in kunt bewegen.

Effectieve oefeningen met gewichten voor je triceps

Staande triceps extensions

Buig je bovenlichaam 45 graden naar voren. Zorg voor extra stabiliteit door met je tegengestelde knie op een stoel te rusten. Breng je bovenarm naar achteren en houdt een juggle in je hand. Houd je bovenarm stil en strek je onderarmen achter en laat deze rustig weer zakken.

Liggende triceps extensions

Ga op je rug liggen en houd een dumbbell in je hand. Trek je arm recht voor je uit en beweeg je onderarm over je borst naar beneden. Je dumbbell gaat dan richting de andere schouder. Houd de arm die je traint met je andere bovenarm vast.

Effectieve oefening met de weerstandsband voor je triceps

Zoek een stevige deur uit in huis en doe de weerstandsband over de deur heen. Ga voor de zijkant van de openstaande deur staan en houdt in iedere hand het uiteinde van de weerstandsband vast. Breng je bovenarm tegen je bovenlichaam aan en beweeg je onderarmen omhoog. Breng de onderarmen weer naar beneden waarbij de elastische band uitrekt. Laat zachtjes je armen weer omhoog komen en strek weer uit. Hoe hoger je de weerstand band vasthoudt hoe zwaarder de oefening wordt.

Effectieve triceps oefeningen zonder gewichten

Push Up

Plaats je handen dichtbij elkaar en zorg dat je kracht levert vanuit je triceps. Bij de push up ga je op je buik op de grond liggen en steun je op je tenen en je handen. Zak door je armen maar houd je bovenarm stil en strak naast je lichaam. Kom dan weer in startpositie en herhaal het een aantal keer.

De Dip

De dip is één van de beste oefeningen om de triceps, de grote borstspier en de voorkant van je schouder te trainen. Je kan deze oefening overal uitvoeren. Bij deze oefening is spel coördinatie en kracht nodig.

De Dip oefening met een stoel

Zorg dat je armen gestrekt zijn, dat de handpalmen op de stoel rusten en dat je benen voor je uitgestrekt zijn. Laat rustig je armen buigen totdat je borst dezelfde hoogte heeft bereikt als de zitting van de stoel. Kom dan weer in start positie. Zorg met deze oefening ervoor dat de ellebogen een hoek van 90 graden maken. Herhaal deze oefeningen een aantal keer.

De voordelen van thuis trainen

Thuis de triceps trainen heeft zo zijn voordelen. Je hoeft niet meer naar de sportschool om je triceps te trainen. Al deze oefeningen kun je stuk voor stuk de hele dag uitvoeren wanneer jij daar zin in hebt. Je triceps gaan zich sneller en beter ontwikkelen binnen een kort tijdsbestek. En dat willen we allemaal toch? Mooie gespierde armen om je mooiste leven te lijden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *