Energiefiteten.nl De website over energie fit eten!

Droog Trainen.

Voor mannen en vrouwen die een strakker lichaam willen.

Gemiddelde leestijd: 10 minuten

Wil je graag het lichaam van je dromen!

Strakker en gespierd maar je weet niet goed hoe. Dan kan dit wel eens de oplossing voor je zijn.

Ja! Ik wil meer informatie.

Het droog trainen protocol. In dit artikel wil ik je graag wat meer vertellen over droog trainen voor mannen en voor vrouwen. Wat is droog trainen nou eigenlijk en hoe kan je dat het beste doen.

Inhoudsopgave

Wat is droog trainen?

Droog trainen word ook wel cutten genoemd, dat is een bekende vorm in de fitness en bodybuilding wereld. Met droog trainen ga je aan het werk om je vetpercentage zo laag mogelijk te houden en om er voor te zorgen dat je spiermassa vast houd. Je doel is vaak dat je er voor zorgt om je spieren meer zichtbaarder te laten zijn en bodybuilders zijn hier heel goed in.

Droog trainen mannen. Man met een halter.

Beginnen met droog trainen.

Om je lichaamsvetten te verbranden moet je er voor zorgen dat je het lichaam activeert. Dat kan op verschillende manieren. Je kan minder calorieën gaan eten dan je verbruikt, intensiever gaan sporten of er voor zorgen dat je je voeding beter gaat verdelen over de dag. Je eiwitten, vetten en koolhydraten. De meest effectieve manier is als je al deze manieren combineert en kijkt wat het beste bij jou past.

Eet minder calorieën.

Door minder calorieën te gaan eten dan jouw lichaam verbruikt, gaat jouw lichaam vetreserves  aanspreken om energie vrij te maken. Als je dit gaat doen moet je eerst weten hoeveel calorieën je nodig heb. Het gemiddelde voor een man zit rond de 2500 calorieën per dag en voor de vrouw rond de 2000 calorieën per dag. Dit is een richtlijn het kan voor elk persoon weer anders zijn.  Dit kan je heel goed uitrekenen door middel van een stappenplan. Dit stappenplan kun je vinden in het droog trainen protocol.

Door minder te gaan eten dan je caloriebehoefte, dat kan op verschillende manieren. Als je weet wat jouw persoonlijke caloriebehoefte is moet je minder dan dat gaan eten, zodat je lichaam energie uit je vet gaat halen. Meestal ga je zo`n 200 tot 500 calorieën per dag minder innemen.

Intensiever trainen

Als je intensiever gaat trainen dan zorgt je lichaam er voor dat je verbranding om hoog gaat. Dit geld ook voor na de training. Zorg dat je intensief blijft trainen om het beste uit jezelf te halen. Zorg dat je hartslag hoog blijft tijdens je workout. Dit kun je doen door middel van cardio oefeningen te combineren met krachtoefeningen. Met cardio kan je net even dat calorie tekort regelen die je nog nodig had, vooral handig als je moeite heb met minder eten. Zorg wel dat de focus ligt op krachttraining en dat je gericht bent op spiermassa. Spiermassa zorgt namelijk voor verbranding van calorieën in ruststand wat er uiteindelijk voor zorgt dat je in vorm komt.

Droog trainen voor vrouwen. Vrouw doet buikspier oefeningen.

Wat voor voedingstoffen zijn belangrijk.

Door je eiwitten, vetten en koolhydraten te gaan verdelen over de dag, houd je lichaam zijn energievoorraad op peil. Als je te veel snelle koolhydraten in een maaltijd binnen krijgt, zorgt je lichaam er voor dat je dat omzet in vet. Door je eiwitten goed te verdelen heeft je lichaam gedurende de dag de beschikking over aminozuren. Dit is belangrijk voor het herstellen van je spieren. De soort voeding hangt af van je bouw dit is verschillen per persoon. Meer informatie over eiwitten lees ook mijn andere artikel over eiwitrijk dieet.

De tijden van voeding innamen.

Als je de tijd in de gaten houd wanneer je voedingsstoffen moet innemen, voorkom je onnodig verbranden van spiercellen en kan tevens het verschil maken tussen lichaamsvetten verbranden of extra vet opslaan. In de nacht of tijdens rust momenten is het moment aangebroken om het vet te gaan verbranden. Als je voor die momenten koolhydraten neemt gaat je lichaam ook koolhydraten verbranden in plaats van vet.

Drink voldoende water.

Water drinken is erg belangrijk voor volwassenen zo ongeveer 2 liter water per dag. Tenzij je intensief traint en veel vocht verliest tijdens het sporten, is meer water drinken nodig. Als je voldoende water drinkt geeft het je lichaam een energieboost en het helpt je om je gewicht te beheersen. Het geeft je ook een vol gevoel waar door je minder trek heb in eten en het bevorderd je stofwisseling.

Meten is weten.

Om je voortgang te bepalen is het natuurlijk fijn om te weten of je vooruitgang boekt of dat je moet kijken naar dingen die anders moeten. Ga bijvoorbeeld 1 keer per week op de weegschaal staan om te kijken of je verschil ziet. Je kan ook gebruik maken van een huidplooi meter. Maar er zijn ook goede apps die je kunt gebruiken om je calorie-inname bij te houden. Zo kun je alles in de gaten gaan houden voor de beste resultaten.

Wat is het droog trainen Protocol?

Het droog trainen protocol is een digitaal lespakket dat je uitlegt hoe je het beste kunt trainen, om een zo droog mogelijk lichaam te krijgen. Het helpt je om vet om te zetten in spieren. Het wordt aangeboden in twee soorten training. Droog trainen protocol voor vrouwen en een voor mannen. Zie hier onder de links voor meer informatie.

Droog trainen vrouwen

Droog trainen protocol!

Voor vrouwen.

Ja! Ik wil meer informatie.
Droog trainen mannen.

Droog trainen protocol!

Voor mannen.

Ja! Ik wil meer informatie.

Ze nemen de stappen door om met jou een voedingsplan te maken die bij jouw past. Het is heel gemakkelijk je vult je gegeven in en je weet gelijk hoeveel calorieën, eiwitten, koolhydraten en vet je het beste kunt innemen om je doel te bereiken.

Deze protocollen bestaan uit diverse Pdf’s en Exel bestanden die je op je telefoon, tablet of laptop kunt bekijken. Je kan de trainingsprotocollen en schema’s ook uitprinten zodat je ze altijd bij je hebt of mee kunt nemen naar de sportschool.

Ze geven je advies over voeding en energiebalans en hoe je hierin betere keuzes kunt maken zodat je doel sneller word behaald. Ze geven je uitleg hoe je het beste kunt krachttrainen en wat de rol is van cardio bij droog trainen. Ze geven je tips en informatie over hoe je het beste vooruitgang kunt boeken.

Het idee van droog trainen protocol.

Het droog trainen protocol is bedoelt om je alle informatie te geven om zelfstandig aan de slag te gaan om je doel te gaan bereiken. Je leert hoe je het beste voeding tot je kunt nemen en hoe je het beste kunt trainen. Er zitten dus geen voedingsschema’s in en het is ook geen dieet boek. Ze leggen wel uit hoe je het beste je maaltijden kunt samenstellen. Dus je heb zelf de keus om voedingsmiddel  uit te kiezen die jij lekker vind.

Halter ligt op de grond.

Voor wie is het droog trainen protocol nauw eigenlijk?

Volgens de schrijver van het droog trainen protocol Henry van Es is het programma geschikt voor zowel beginners als mannen en vrouwen die geregeld de sportscholen opzoeken. Als je thuis aan het trainen bent kan je deze training natuurlijk ook gebruiken. Je kan je wens waar maken als je er maar voor gaat natuurlijk. De training kan je natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wil. Het programma ziet er naar uit dat je alleen droog en gespierd kan worden. Maar je doel kan ook zijn om wat extra vet te verliezen of wat meer spiermassa te krijgen.

Het droog trainen protocol is dus voor iedereen en laat je vooral niet afschrikken door de plaatjes van gespierde vrouwen en mannen. Deze training is dus voor iedereen die wat aan zijn lichaam wil doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *